Scenariedidaktik

På afstand kan det ligne – og tæt på kan det føles og opleves som lystig leg.
Men i virkeligheden er det højaktuel og meningsfuld læring i en nøje gennemtænkt didaktisk ramme.

Der gælder det samme for almindelige læringsaktiviteter og for store organisatoriske beslutninger.
Når man som ledelse på alle niveauer skal vælge alt fra en kandidat til en ansættelse eller arbejde strategisk med udviklingen af ens organisation kan en scenarie didaktisk fortælling vise sig at være den helt rette strategi.

Der skal skabes en ramme, hvor fokus/målet er at producere noget – Det kan være enten et fysisk eller et psykisk produkt, men fællesnævneren er: Der skal produceres NOGET til NOGEN for NOGET.
Det gælder om at træne sin forståelsesevne samt fantasi, nysgerrighed og opfindsomhed. Og husk: Der er intet facit.

På organisationsplan går det kort og godt går det ud på at visualisere sig tænkte scenarier – velvidende man selvfølgelig ikke kan forudse fremtiden. Men ved at forholde sig til eksempelvis 2-3 scenerier for organisationen i forbindelse med en ansættelse, så bliver man skarpere på det videre forløb, strategien og ikke mindst sikring af driften.
Det er selvfølgelig ikke fantasi, eventyr og drømmescenarier, men scenarier baseret på fakta og tænkte forløb.

Er du blevet lidt nysgerrig på at arbejde scenariedidaktisk med strategi og vision – eller med implementering af projekter mv. Så tøv ikke med at tage kontakt. CoffeeStain hjælper jer gerne med at lave en fortælling til netop jeres behov.

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen